Do budowy modeli redukcyjnych pływających używam materiałów głównie wodoodpornych. Jest to ważne ze względu na fakt że model ma pływać a co się z tym wiąże ma nie tonąć 🙂 Podstawowym materiałem używanym w budowie mojego holownika to popularny
- HIPS (polistyren wysoko udarowy) – jest polimerem termoplastycznym, antystatycznym. Materiał ten pięknie się obrabia nawet nożykiem do tapet. HIPS występuje w grubościach od 0.25mm do 6 mm i co najważniejsze jest tanim materiałem do budowy (HIPS 1 mm arkusz 1 na 3 m kosztuje około 25 zł) Nadbudówki, nadburcia, sterówki, włazy, bulaje,i inne elementy
- PCV SPIENIONE występuje w grubościach od 1 mm do 15 mm najczęściej używany w grubościach 2 mm do 6 mm , wszelkie usztywnienia i wypełniacze.PCV jest bardzo miękka a jest to zaleta bo bardzo szybko sie ja obrabia i jest bardzo lekka.
- PLEXIGLAS na oszklenia kabin i inne elementy.
- Mosiądz jest metalem nierdzewnym i pięknie się go lutuje a zachowuje swoją twardość i sztywność. Elementy metalowe wykonuje z blachy mosiężnej grubości od 0.1 mm do 1 mm. Można przy odrobinie wprawy metodą foto trawienia uzyskać bardzo precyzyjne małe elementy.
- Żywica epoksydowa EPIDIAN 53. Żywicy tej używam do klejenia elementów które maja zwiększone obciążenia oraz do laminowania kadłubów oraz do impregnowania drewna. (rodzaj jedno- lub dwuskładnikowych żywic syntetycznych, które są zdolne do tworzenia nietopliwych i nierozpuszczalnych tworzyw sztucznych na skutek reakcji sieciowania z udziałem ugrupowań epoksydowych .)
- Żywica poliestrowa, jest żywicą w miarę szybko wiążącą a więc wygodna w użyciu ale jest bardziej krucha i mniej wytrzymała niż epoksydowa, za to jest tania w zakupie.
- sklejka wodoodporna w grubościach od 1mm do 10 mm wykorzystywana głównie przy budowie kadłubów, na szkielet wręgi stępkę, pomimo że jest wodoodporna należy ją zabezpieczyć przed dostaniem sie wilgoci do niej. Łatwa w obróbce i jest bardzo sztywna.
- cdn